Je to příběh Kobyho, mladého taxikáře z Tel Avivu, kterému jistá
dívka v uniformě izraelské armády oznámí, že jeho otec, se kterým se
Koby kdysi rozešel ve zlém, byl možná zabit při sebevražedném bombovém
útoku. * Kdybychom byli ve filmu, patrně by Koby otce hluboce miloval,
partnerkou při jeho hledání by mu byla půvabná reportérka v podání
některé hollywoodské hvězdy a jejich cestu by lemovaly honičky v autech a
přestřelky s teroristy. * Jenomže my ve filmu nejsme, jsme v realitě
(přinejmenším v realitě grafického románu), a tak Koby Franco otce
upřímně nesnáší a ledaco mu vyčítá, jeho průvodkyní je nepříliš
pohledná zakomplexovaná dívka z bohaté rodiny, proti níž je
v permanentní vzpouře, a cestu soudobým Izraelem provázejí ukrutně
civilní setkání se spoustou prapodivných, nehrdinských postav.
A výsledkem pátrání není dojímavá scéna, při níž se všichni
shledají a zapláčou si, ale nečekaný, trpký zvrat, který ovšem nedojme
o nic méně – jen je uvěřitelnější. * Grafický román Rutu Modanové
je vynikajícím představitelem moderní generace civilních, realistických a
silně procítěných komiksů, které se místo hrdinství a velkých gest
zabývají obyčejnými, ale o to čtenáři bližšími problémy obyčejných
lidí. Podobně jako Thompsonovo dílo Pod dekou je i román Rutu Modanové
dalším krokem, kterým se komiks hlasitě dožaduje svého místa po boku
hodnotné literatury.