Ústřední postavou je mladý klingonský chlapec Vrenn a jeho osudy, vývoj
a kariéra. Jestliže na Zemi hrajeme „lidské šachy“, pak jakousi paralelu
tvoří v Říši hra klin'zha, která má mnoho podob a jejíž varianta
s živými figurami je mezi vyšší vrstvou velmi populární. Nezáleží jen
na schopnostech hráče, ale také na schopnostech – především bojových,
přiznejme si – „pěšáků“ samotných. A Vrenn je velice dobrý.
Jak čas letí, Vrenn najde adoptivní rodiče, vstoupí na Akademii, resp.
její klingonský ekvivalent, získá přidělení na loď a začíná jeho
kariéra. Vypracuje se až do hodnosti kapitána. Změní si jméno. Má
prestiž a dostává zvláštní úkol, který jej dostane až na Zemi. Tato
mise jej sblíží s pozemským vědcem, doktorem Emanuelem Tagore, který
budé vést ambasádu Federace na klingonské domovské planetě (zcela
záměrně nepíši Klinzhai, jak je uvedeno v knize, ani Qo'nos, což
pravděpodobně napadlo každého, kdo tuto knihu nečetl).
Když potkává kapitán Krenn sutai-Rustazh – ano, tušíte správně,
Vrenn – Emanuela po letech opět, má za úkol jej přepravit zpět. Ale nic
není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Krenn musí čelit
vzpouře, což je vlastně samo o sobě vzpourou rovněž…